Nowa zmiana na Netflix: Pozytywne zmiany dla użytkowników smartfonów

Netflix wprowadza ważną poprawkę dla swoich użytkowników. Wielu miłośników seriali i filmów uważa, że do oglądania służy wyłącznie telewizor, ale zdarza się, że podróżujemy lub po prostu nie mamy dostępu do większego ekranu. W takich sytuacjach świetnie sprawdza się mobilna aplikacja popularnej platformy.

Dzięki mobilnej aplikacji Netflix możemy konsumować dostępne treści w różnych miejscach, takich jak pociąg czy inne pomieszczenie, gdzie akurat nie mamy dostępu do telewizora. Okazuje się jednak, że na niektórych urządzeniach mobilnych pojawiał się pewien problem.

Chodzi o tryb HDR, który w przypadku najwyższego pakietu był domyślnie włączony. Aplikacja niemal forsowała korzystanie z niego, wszędzie tam gdzie było to możliwe. Jednak część telefonów nie radziła sobie z tą opcją, co powodowało wyświetlanie artefaktów czy dziwnie dostosowanych czerni.

W najnowszej wersji aplikacji na urządzenia z systemem Android pozwala nam wyłączyć tryb HDR, który do tej pory był uruchomiony domyślnie. Jeśli będziemy mieć problemy z wyświetlaniem obrazu, wystarczy odznaczyć odpowiednią opcję w ustawieniach.

Mimo tego, że tryb HDR nie zużywa baterii w znaczący sposób, korzystanie z niego zabiera kilka dodatkowych procent z naładowanego ogniwa. To samo dotyczy zużycia danych – standardowy tryb jest bardziej oszczędny.

Funkcja HDR, czyli szeroki zakres dynamiki, pozwala na wyświetlanie obrazu z żywszymi kolorami i bardziej dynamicznym efektem. Mimo że od lat zyskuje na popularności, nie wszystkie smartfony radzą sobie z tą funkcją, co było powodem dla Netflix aby dodać opcję wyłączenia trybu HDR.

Co to jest HDR?

Skrót HDR oznacza High Dynamic Range, czyli szeroki zakres dynamiki. Dzięki tej technologii obraz staje się bardziej dynamiczny, z większymi różnicami między jasnymi i ciemnymi partiami obrazu.

Przy użyciu HDR kolory są bardziej intensywne, a różnice między jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu są bardziej zauważalne. Technologia HDR zyskuje coraz większą popularność w świecie telewizji, gier wideo, filmów czy fotografii.