Nowe zasady atrakcyjnej promocji PKP. "Dopasowane do oczekiwań klientów"

„Taniej z bliskimi” to promocja biletów tańszych o 30 proc. od ich bazowej ceny. Jest przeznaczona dla grup od dwóch do sześciu osób. Można z niej skorzystać w pierwszej i drugiej klasie w pociągach Intercity i TLK oraz w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia.

Tylko w pierwszym roku, ze zniżki skorzystało prawie 9 mln podróżujących. Po jej wprowadzeniu bilety można było kupować nawet z dnia na dzień. Pod koniec zeszłego roku na podróż trzeba było się decydować nie później niż 3 dni przed wyjazdem. W grudniu przewoźnik tłumaczył, że „realizacja wzmocnień na krótko przed odjazdem pociągu powodowała większą nieprzewidywalność i przekładała się na punktualności”.

Argumentował, że „Wcześniejsze planowanie podróży umożliwi pełniejszy dostęp do miejsc i wybór odpowiedniej konfiguracji przejazdu” – wyjaśniał zmianę przewoźnik. Teraz zaś, żeby móc skorzystać z promocji, podróżni muszą kupić bilet w okresie od 7 do 30 dni przed wyjazdem. Na ofercie „Taniej z bliskimi” zaoszczędzi ten, kto zaplanuje podróż z wyprzedzeniem. Gorzej w przypadku chęci organizowania podróży-niespodzianki albo weekendowego wypadu. — odpowiedziała portalowi branżowemu Rynek-Kolejowy.pl Marta Ziemska z biura prasowego spółki.

Bez względu na decyzje spółki, przybywa pasażerów PKP. Po podsumowaniu tegorocznych wakacji przewoźnik poinformował, że od 1 czerwca do końca sierpnia z usług PKP Intercity skorzystało 23,2 mln osób. To o 15 proc. więcej niż w zeszłym roku i o 25 proc. więcej niż w 2022 r.