W ostatnim czasie na rynku pracy z dnia na dzień mogą zdarzyć się zmiany, które dotkną wiele osób. Trzy firmy planują masowe zwolnienia, aż 2 tysiące pracowników może stracić pracę.
Z kolei imigranci w Polsce mogą liczyć na wsparcie w postaci 10 tysięcy złotych. Urząd do spraw cudzoziemców ujawnia kwotę, która może pomóc uchodźcom w adaptacji.
Na domowe budżety Polaków czeka kosmiczna podwyżka cen ogrzewania domów. Decyzja Brukseli jest bezlitosna dla obywateli.
Przewoźnik PKP Intercity rozważa obniżenie cen biletów, co może otworzyć nową konkurencję na kolejnym rynku transportowym.
Aktualne notowania walut pokazują, ile kosztuje euro, dolar i frank szwajcarski w dniu 25 czerwca 2024 roku. Kursy walut są na bieżąco monitorowane.
Z kolei firmy branży marketingowej mają do oddania swoim wierzycielom kwotę przekraczającą nawet 150 milionów złotych według Krajowego Rejestru Długów (KRD).
Dłużnicy agencji marketingowych
Nierzetelni klienci spłacający swoje długi wykazują zaległości wobec agencji marketingowych, co wynika z raportu KRD. Obecnie są winni agencjom kwotę przekraczającą 150 mln złotych.
- Kwota rozkłada się na 4,1 tysiąca firm, a średnie zadłużenie wynosi 34 tysiące złotych.
- Największe sumy do zwrotu kontrahentom mają agencje reklamowe, które zalegają kwotą wynoszącą 107,5 mln złotych.
- Firmy zajmujące się badaniem rynku i opinii publicznej muszą uregulować 26,1 mln złotych.
Co ciekawe, najwięcej dłużników stanowią jednoosobowe działalności gospodarcze, których łączny dług wynosi 67,6 mln złotych.
Koszty agencji reklamowych
Badanie przeprowadzone przez WTW Consulting na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR pokazuje, że koszty związane z działalnością agencji marketingowych rosną i sięgają nawet 2,7 mln złotych rocznie.
- Małe agencje pracują głównie projektowo, co stanowi wyzwanie dla ich płynności finansowej.
- Wsparcie dla małych agencji wynosi około 870 tysięcy złotych netto rocznie.
Firmy z branchej marketingowej zalegają również wobec funduszy sekurytyzacyjnych, firm windykacyjnych oraz instytucji finansowych.
Co ciekawe, zobowiązania wobec partnerów z własnej branży wynoszą około 10 mln złotych niewypłacalności.
Aby dobrze poznać historię polskiego marketingu, warto sprawdzić swoją wiedzę w quizie o festiwalach piosenki z czasów PRL, które były kulturalnym dniem spędzonym przed telewizorem.