Sławomir Mentzen pozował przy aucie – posłanka Żukowska komentuje i krytykuje wygląd

Sławomir Mentzen pozował przy aucie – posłanka Żukowska komentuje i krytykuje wygląd

„`html

Mentzen przy Tesla Cybertruck – reakcje internautów

W niedzielę, 9 listopada, Sławomir Mentzen zamieścił na platformie X swoje zdjęcie przy pojeździe Tesla Cybertruck, komentując je krótkim stwierdzeniem: „Przyszłość jest dziś”. Ta lakoniczna wypowiedź wzbudziła duże zainteresowanie w internecie oraz sprowokowała falę komentarzy dotyczących zarówno samego samochodu, jak i decyzji polityka.

Wielu użytkowników portali społecznościowych uznało, że lider Konfederacji zdecydował się na zakup tego oryginalnego pojazdu. Opinia publiczna nie pozostała obojętna wobec charakterystycznej sylwetki auta. W sieci pojawiło się mnóstwo różnorodnych reakcji na zdjęcie i wybór samochodu.

Komentarze i opinie w sieci

Pojawiło się wiele barwnych komentarzy na temat wyglądu Cybertrucka. Anna-Maria Żukowska, związana z Nową Lewicą, określiła pojazd jako „paskudę”. Inni żartowali, sugerując, że charakterystyczny kształt karoserii przypomina kontener na gruz, a jeszcze inni porównywali efekt do pracy amatora, który własnoręcznie pospawał kilka blach. Jednoznacznie negatywną, choć żartobliwą opinię wyraziła też inna osoba, pisząc, że tak nietuzinkowy wygląd nie przystaje do prawicowych wartości.

Wyjaśnienia i recenzja Mentzena

Dopiero następnego dnia Mentzen opublikował kolejne informacje, w których wyjaśnił, że Tesla nie należy do niego, a miał jedynie możliwość odbycia jazdy próbnej. Podzielił się również odczuciami z korzystania z tego samochodu:

  • Zaskakujące przyspieszenie, które „wgniata w fotel”, zwłaszcza biorąc pod uwagę wagę pojazdu, wynoszącą około 4 ton.
  • Bardzo wygodna jazda, choć trzeba przyzwyczaić się do konieczności ciągłego wciskania gazu – pojazd samoczynnie dość szybko wytraca prędkość.

Mentzen zwrócił uwagę także na kwestie praktyczne, zaznaczając:

  • Największym mankamentem Tesla Cybertruck jest jej ograniczony zasięg — samochód według niego nie nadaje się do dalekich podróży, a podczas jazdy z prędkością 140 km/h już po 200 km konieczna jest dłuższa przerwa na ładowanie.
  • Z uwagi na częste podróże po autostradach, samochód w jego ocenie okazuje się bezużyteczny.

Estetyka pojazdu także skłoniła autora do refleksji — sam określił ją jako „kontrowersyjną”, podkreślając, że największą zaletą Cybertrucka jest bez wątpienia jego oryginalność i futurystyczny charakter.

Problemy z rejestracją i końcowa ocena

Mentzen poruszył jeszcze jeden praktyczny aspekt użytkowania Cybertrucka na terenie Europy. Podkreślił, że rejestracja tego pojazdu wiąże się z dużymi trudnościami ze względu na obowiązujące przepisy. Zasady rejestracji są na tyle rygorystyczne, że konieczne jest „stawanie na głowie i kombinowanie”, aby samochód uzyskał prawo do jazdy po europejskich drogach.

  1. Oryginalność i futurystyczny charakter pojazdu mogą przyciągać uwagę, ale nie rekompensują ograniczeń praktycznych.
  2. Koszt wprowadzenia auta do Europy i związane z nim formalności zdaniem Mentzena przewyższają potencjalne korzyści.

Podsumowując swoje doświadczenia, polityk stwierdził, że choć samochód jest bardzo nietuzinkowy, ilość wysiłku i środków nie jest, w jego opinii, warta końcowego efektu.

„`