Mniejsza liczba Polaków decyduje się na oszczędności w okresie świątecznym. To pozytywny sygnał dla sektora handlowego.

„`html
Cięcie wydatków świątecznych w planach konsumentów na ten rok
Według doniesień „Rzeczpospolitej”, co drugi konsument planuje zmniejszenie wydatków świątecznych w tym roku. To spadek w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy aż 75% osób deklarowało takie zamiary. To pozytywne wieści dla handlu, który może spodziewać się lepszego sezonu zakupowego.
Nastroje konsumentów ulegają poprawie
Z badania przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Offerista wynika, że konsumentom towarzyszą coraz lepsze nastroje. 49,4% Polaków zamierza w tym roku oszczędzać na wydatkach świątecznych, takich jak zakupy, prezenty czy wyjazdy. 39,6% konsumentów nie planuje takich cięć w budżecie. Rok temu sytuacja była odwrotna, gdzie 73,2% osób deklarowało chęć oszczędzania.
Wpływ inflacji na decyzje zakupowe
Pomimo wzrostu inflacji, jej wpływ na społeczeństwo jest mniej odczuwalny niż rok temu. Jak zaznacza Robert Biegaj z Grupy Offerista, „Polacy widzą, że inflacja znowu idzie w górę, ale jej wskaźnik jest wyraźnie mniejszy niż rok temu”. Zauważa również, że nie wszystkie grupy społeczne odczuwają inflację w jednakowy sposób, przede wszystkim osoby o wyższych dochodach zamieszkujące duże miasta mają mniejsze obawy.
Oszczędzanie na wiele sposobów
Respondenci badania wskazali różnorodne obszary planowanych oszczędności. Największy odsetek, bo 44,3% badanych, zadeklarował oszczędzanie na „wszystkim po trochu”.
„`