Czy Bank Pocztowy zostanie sprzedany? Mikosz twierdzi, że jest nieodłącznym elementem Poczty Polskiej

„`html
Nowa Strategia Banku Pocztowego w 2025 roku
W maju 2025 roku planujemy przedstawić nową strategię Banku Pocztowego, który jest integralną częścią Poczty Polskiej – poinformował prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz. Zaznaczył przy tym, że nie jesteśmy zainteresowani sprzedażą Banku Pocztowego.
Wyniki Finansowe jako Podstawa Strategii
Wyniki Banku Pocztowego za 2024 rok traktujemy jako punkt wyjścia do zaplanowanej na maj prezentacji strategii usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej – kontynuował Mikosz. Celem aktualizacji strategii Banku Pocztowego jest znaczące zwiększenie roli usług finansowych w ofercie Poczty Polskiej, a także bliższa i efektywniejsza współpraca w ramach Grupy.
Sprawozdanie Finansowe 2024
Zgodnie z raportem finansowym Banku Pocztowego za 2024 rok, wynik finansowy brutto wyniósł 230 milionów złotych, co w porównaniu do 2023 roku oznacza spadek o 18,7%, czyli o 53 miliony złotych. Zysk netto wyniósł 181,5 miliona złotych, co oznaczało obniżkę o 18,9% w stosunku do roku poprzedniego. Dochody z działalności operacyjnej wzrosły o 3,5% do poziomu 554,6 miliona złotych. Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) osiągnął 24,9%, a kapitały własne banku przekroczyły po raz pierwszy w historii próg 1 miliarda złotych, sięgając 1 045,2 miliona złotych.
Historia i Struktura Własności
Bank Pocztowy S.A. został założony w 1990 roku w Bydgoszczy. Od samego początku jego działalność jest związana z Pocztą Polską, która posiada 75% minus 10 akcji. Drugim akcjonariuszem jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., posiadająca 25% plus 10 akcji. Bank Pocztowy obsługuje blisko 700 tysięcy klientów oraz dysponuje 4,7 tysiącami placówek na terenie kraju. W ofercie banku znajdują się konta dla osób fizycznych i klientów instytucjonalnych, lokaty terminowe, kredyty konsumpcyjne i hipoteczne, a także produkty ubezpieczeniowe i inwestycyjne.
„`