Z opublikowanego wpisu na oficjalnym profilu GDDKiA na Facebooku wynika, że testy maszyny do drążenia tuneli (TBM, z ang. tunnel boring machine) zakończyły się. A to oznacza, że prace na odcinku drogi S19, który ma połączyć miejscowość „Karpatka” mają za zadanie wydrążyć tunel.
Sama maszyna została rozstawiona na miejscu ponad rok temu, bo w czerwcu 2023 r. Jednak nie mogła zostać użyta, ponieważ w trakcie przygotowań do pracy wykryto poważne problemy. W lipcu 2023 r., kiedy ekipa budowlana przeprowadziła próbę wypompowania części wody, aby obniżyć jej zwierciadło na trasie drążenia tunelu, odkryto problem.
Latego też przez następnych kilkanaście miesięcy wstrzymano się od realizacji kluczowego etapu inwestycji, ponieważ w pierwszej kolejności…
Teraz droga formalna wydaje się być na końcowym etapie. Według GDDKiA, do samej maszyny, w tym „Karpatka”, także są gotowe do pracy. Jednak w komunikacie…
Podziemny przejazd na trasie Babice-Rzeszów Południe to część drogi S19, która ma…
Jednocześnie plany te wpisują się w koncepcję Via Carpatii, czyli ogromnej inwestycji, która ma przebiegać przez wschodnią część Polski. Sam tunel pod Rzeszowem planowo miał zostać ukończony…
Jednak wcześniej opisane problemy wydłużą pracę budowlaną i mogą również wymusić dokapitalizowanie inwestycji. Za jej realizację są odpowiedzialne…