Rada nadzorcza kontrolowanego przez Skarb Państwa Polskiego Holdingu Nieruchomości zarekomendowała, by walne zgromadzenie, które zostanie dokonczone 25 lipca (27 czerwca ogłoszono przerwę) podjęło uchwały o odmowie udzielenia absolutorium za pracę w 2023 r. byłym członkom zarządu: prezesowi Marcinowi Mazurkowi oraz Szczepanowi Barszczewskiemu (wiceprezes ds. inwestycji), Tomaszowi Sztonykowi, Krzysztofowi Zalewskiemu (członkowie zarządu ds. zarządzania aktywami nieruchomościowymi), Adamowi Lesińskiemu (członek zarządu ds. finansowych) oraz Piotrowi Przednowkowi (członek zarządu ds. rozwoju).
Kadrowa miotła po jesiennych wyborach parlamentarnych dotarła do PHN wiosną. W marcu zmienił się skład rady nadzorczej, a w kwietniu odbył się konkurs na członków zarządu. Czytaj więcej Kontrolowany przez Skarb Państwa deweloper i właściciel nieruchomości ma nowe kierownictwo. Za sterami wiceszef Szpitala Bródnowskiego.
Rada nadzorcza PHN nie ujawniła zarzutów wobec byłych członków zarządu. Rada nadzorcza nie podała konkretnych zastrzeżeń. W uzasadnieniu projektu uchwał o odmowie udzielenia absolutorium napisano jedynie, że 15 lipca po przeprowadzeniu dyskusji rada poddała pod głosowanie uchwały dotyczące takich rekomendacji i uchwały te zostały podjęte.
Zwołane na 27 czerwca zwyczajne walne zgromadzenie zostało przerwane po przyjęciu porządku obrad. Oprócz zatwierdzenia sprawozdań finansowych za 2023 r. i zadecydowaniu o absolutoriach akcjonariusze mają zapoznać się ze sprawozdaniem dotyczącym wydatków reprezentacyjnych, na usługi prawne, marketingowe, PR, i doradcze w 2023 r. „Wydatki reprezentacyjne, na usługi prawne, marketingowe, usługi PR i komunikacji społecznej oraz doradztwa związane z zarządzaniem były dostosowywane do intensywności i zakresu prowadzonej działalności grupy PHN” – skonkludowano w raporcie dokonanym przez zarząd z nowego rozdania. Rada nadzorcza pozytywnie zaopiniowała dokument. Czytaj więcej Były prezes GPW Marek Dietl oraz Adam Młodkowski, członek zarządu GPW nie uzyskali absolutorium podczas czwartkowego walnego zgromadzenia.
Prześwietlone wydatki PHN na usługi. Nowy zarząd i rada bez uwag. Wynika z niego, że PHN przeznaczył na powyższe pozycje łącznie 8,9 mln zł, czyli równowartość 1,6 proc. skonsolidowanych przychodów. Na doradztwo związane z zarządzaniem przeznaczono 3,6 mln zł (doradztwo inwestycyjne w procesie zakupów, analizy i raporty rynkowe, analizy biznesowe i finansowe, audyty), na marketing 2,2 mln zł (głównie reklamy związane ze sprzedażą mieszkań i wynajmem powierzchni komercyjnych), na usługi prawne 1,6 mln zł (obsługa projektów inwestycyjnych grupy, regulowanie stanów prawnych nieruchomości, spory sądowe, windykacja należności).
Polski Holding Nieruchomości powstał w 2011 r. wyniku konsolidacji spółek i aktywów należących do Skarbu Państwa. Firma rozwija portfel przez budowę i zakupy nieruchomości komercyjnych, buduje również mieszkania. Nowy zarząd przeprowadza przegląd portfela nieruchomości, zapadła decyzja o m.in. przeznaczeniu części posiadanego zasobu mieszkaniowego na wynajem po remoncie – to ponad 100 mieszkań w standardzie ekonomicznym w Warszawie. Źródło: parkiet.com